|

Land Cruiser V8 60th Anniversary



Toyota Land Cruiser genap memasuki usia yang ke-60. Untuk menandainya, Toyota melansir Land Cruiser Prado lima pintu dan Land Cruiser V8 edisi khusus dengan kelengkapan tambahan. 

Selain itu, terdapat sejumlah sentuhan di urusan gaya dan tentunya mesin yang lebih bertenaga. Land Cruiser 3.0 liter D-4D kini bertenaga 188 bhp dan torsi 420 Nm dari sebelumnya yang 171 bhp dan 410 Nm. 
Lewat penambahan diesel particulate filter (DPF) terbaru, mesin ini memenuhi standar emisi Euro 5, tambahan tenaga tersebut tidak mempengaruhi pada konsumsi bahan bakarnya. 

Land Cruiser Prado edisi 60th Anniversary ini dilengkapi berbagai tambahan yang membuatnya menjadi top model, di antaranya adalah:  

- Triple-zone climate control air conditioning 
- Rear privacy glass 
- 18-inch alloys 
- Toyota Easy Flat rear seat system with third row seats (powered) 
- Leather upholstery 
- Electric, heated front seats 
- Rain-sensing wipers 
- Dusk-sensing headlights 
- Auto-dimming rear view mirror 
- Rear parking monitor 
- Front and rear parking sensors 
- HDD navigation system 
- JBL 17-speaker premium audio 
- Rear seat entertainment system 
- Crawl Control 
- Adaptive Variable Suspension (AVS)/Active height control 
- Multi-terrain Monitor 
- Steering Angle Display 
- Multi-terrain Select system 

Land Cruiser V8 60th Anniversary juga dilengkapi performa, kenyamanan dan kualitas premium: 

- Pre-Crash Safety system (PCS) 
- Multi-terrain ABS 
- 4-Wheel Active Height Control and Adaptive Variable Suspension (4W AHC & AVS) 
- Crawl Control system 
- 40Gb HDD full-map satellite navigation with Bluetooth 
- Rear view monitor with park assist system 
- Front and rear parking sensors 
- Four-zone climate control air conditioning 
- 14-speaker JBL audio system with iPod integration, USB and Auxiliary connection 
- Premium ICE with twin DVD player/monitor tablets* 
- Six-disc DVD autochanger 
- Digital tuner 
- 20in Alloy wheels 

Posted by david pangaribuan on 11:02 AM. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Feel free to leave a response